07 aprilie 2009

Pălăriile sunt doar începutul

Interviu cu Bertha Fassbinder, Deputy Creative Director „Johnson, Nae & Sons”

Casa de modă Venus uimeste cu o nouă abordare a identitătii de brand. Propunerea îsi are temeiul într-o repozitionare generată de o gândire strategică analitică si o cercetare minutioasă. Astfel, concluziile studiilor pun în lumină noi căi de promovare a valorilor Venus, ca urmare a descoperirii unui nou segment de public, neexploatat până în momentul de fată: pălăriile.

maiQzvâc: De când gestionati contul Venus si pe ce ati centrat strategia de comunicare până acum?
Bertha Fassbinder: „Johnson, Nae & Sons” lucrează cu Venus de aproape 7 ani, timp în care am clădit împreună o relatie de prietenie, de încredere si de sprijin reciproc. Întelegând nevoile clientului, am construit campanii eficiente, aducând în atentia consumatorului beneficiile exceptionale ale acestor confectii si creând din brandul Venus un marker al elegantei si al individualitătii.

maiQzvâc: Cea mai recentă campanie sugereaza o schimbare de directie. Ce v-a determinat sa procedati astfel?
Bertha Fassbinder: Într-adevăr, este vorba despre o modificare în abordarea generală. În urma studiilor de piată si mai ales în contextul crizei economice, am decis ca este nevoie de o reevaluare a situatiei. Cu alte cuvinte, agentia a propus revigorarea brand-ului, care este unul deja matur.

maiQzvâc: Ce măsuri s-au luat, mai exact?
Bertha Fassbinder: Dacă, până acum, Casa de modă Venus se adresa femeilor si bărbatilor, în acest moment s-a considerat oportună o retargetare pe o nisă neexploatată, având un potential extraordinar: pălăriile. Cercetările ne-au arătat că acest segment are un profil foarte asemănător celuilalt vizat (femeile), manifestând caracteristici, nevoi si aspiratii care merg pe aceeasi linie.

maiQzvâc: Totusi, ce v-a determinat să renuntati la un segment atât de important, bărbatii?
Bertha Fassbinder: Am considerat restrângerea target-ului ca fiind benefică identitătii Casei Venus, atât în privinta facilitării procesului de apropiere de target, cât si în ceea ce priveste aspectul strict economic: profitul casei de modă. Studiile de piată au arătat că pălăriile au o putere de cumpărare mai mare decât bărbatii.

maiQzvâc: Prin urmare, aveti în vedere un anumit tip de pălării? Sau vorbim de o abordare generalistă?
Bertha Fassbinder: Evident, nu putem discuta cu toate pălăriile. Este foarte dificil să creezi un brand bun pentru toti (întrucât nu vorbim de FMCG, ci despre o casă de modă). Asa cum, în cazul femeilor, targetul vizat cuprinde doar un anumit segment (35-50 de ani, mediul urban, venit mediu spre mare, studii superioare), în acelasi mod, ne putem adresa doar unor pălării. Nu vei putea să multumesti niciodată toate pălăriile.

maiQzvâc: Ce tipuri de pălării încercati să atrageti?
Bertha Fassbinder: Ne-am orientat în special atentia spre pălăriile rosii si negre.

maiQzvâc: Există vreun rationament în spatele acestei decizii?
Bertha Fassbinder: Nu.

maiQzvâc: Odată cu revigorarea brand-ului, de obicei, vine si schimbarea identitătii vizuale. Ce ne puteti spune despre acest aspect?
Bertha Fassbinder: Cu sigurantă, acesta este un pas esential. Modificările la nivel vizual sunt evidente, adaptate caracteristicilor si preferintelor estetice ale target-ului. După cum se poate observa, s-a optat pentru o cromatică ce îmbină rosul si negrul. Pălăriile vor fi încântate.

maiQzvâc: Prin urmare, credeti că va fi stârnit interesul noului public tintă?
Bertha Fassbinder: Mai mult ca sigur. Este o strategie care nu are cum să dea gres. Mai mult, cred că vom atinge un public mai vast decât ne-am propus. În prezent, chiar există discutii la acest nivel. Stă în picioare posibilitatea extinderii target-ului la nivelul mănusilor si al fularelor. Însă încă nu vrem să ne hazardăm cu supozitiile.

Deci

2 comentarii:

  1. ma intereseaza o palarie cu voaleta...confectionati si cu baston inclus?! ca manusi am :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Gaston! In primul rand, multumim in numele companiei pentru interesul acordat! Trecand la subiect... Am discutat cu Local Manager-ul Casei Venus si ne-a adus urmatoarele informatii:
    „Despre palaria care te interesa... Noi inca mai avem datele de contact ale palariilor, întrucat au ramas in baza noastra de date în urma implementarii acelor chestionare si focus-grupuri (spuneam ca rezultatele cercetarii au avut un rol major in decizia noastra).
    Totusi, politica noastra de confidentialitate nu ne permite sa le facem publice. In orice caz, pentru a-ti veni in ajutor, te sfatuiesc sa apelezi la un serviciu de matrimoniale sub orice manifestare (online dating, anunt in presa scrisa etc.).”

    RăspundețiȘtergere