10 aprilie 2009

The amazing house with the banner on it

“This is an ad. Do you agree the amazing house looks better without it?” Acesta este, de câteva luni, anunţul de vânzare al unei clădiri vechi din Bucureşti, ajuns, printre altele, şi pe bloguri din afară. Se pare că supărătoarea criză care loveşte cu sete în piaţa imobiliară îi determină pe cei implicaţi să sape mai mult în profilul target-ului şi să devină mai creativi, lucru înţeles de brokerul care a amplasat acest banner publicitar.

Campanie: Amazing house
Client: Marius Sigheti, broker imobiliar
Agenţie:
Marius Sigheti, broker imobiliar
Background client: Broker imobiliar din Bucureşti ce intermediază vânzările şi cumpărările de case aflate în proprietatea agenţiilor imobiliare. Evidente valenţe de copywriter, judecând după componenta online a strategiei sale personale de comunicare.
Obiectiv strategic: Generarea de interes asupra imobilului şi în ultimă instanţă vânzarea clădirii prin intermediul său.
Obiectiv de comunicare: Personalizarea anunţului conform cu specificul clădirii
Target: Business managers/executives, reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ale altor ţări
Tone of voice: Diplomatul destupat la minte (care îl poate prefera pe Darren Aronofsky lui Steven Spielberg)
Reason to believe: Casa asta e superbă.
Mesaj cheie: Cum ar fi să stai în casa asta?
Strategie: Frumuseţea clădirii
Concept creativ: Să modifici ceva la modul în care arată clădirea e o crimă.
Detalii execuţionale: Banner de tip text care exploatează conceptul creativ pe ideea că orice lucru adăugat artificial clădirii îi strică acesteia tot farmecul. Mesaj autoironic la adresa ideii de publicitate în sine care perverteşte peisajul.
Medii de comunicare: Outdoor
Media coverage: Point of sale
Media timing: Probabil până un cumpărător va da jos bannerul.
Buget: Costurile de plotare a bannerului plus micile înţelegeri cu agenţia proprietară.
Evaluare: Numărul de apeluri la numărul indicat de mesaj.

Indiferent cum ar fi criticat sau apreciat de opinia avizată, bannerul analizat de acest articol nu face decât să confirme sau să actualizeze mai multe teorii:
- fiecare român se naşte copywriter;
- orice român se pricepe la politică, fotbal şi publicitate;
- criza economică are beneficiul de a filtra piaţa, scoţându-i la suprafaţă pe cei mai creativi, adaptativi şi curajoşi.

Păi

* Mulţumiri pentru imagini wwaassuupp.blogspot.com; torsimany.blogspot.com

2 comentarii:

  1. Şi la mai mare!
    Păi
    http://nupotsacredcanueniciopaginaaici.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai, ca eu nu sunt tocmai ca fiecare roman, dar cand sunt in toane, fac copywriting bun. :)

    Apropo, in casa asta nu e de stat, serveste cu bine doar in utilizari comerciale. Pentru ca pe fiecare geam tot ce poti zari sunt zidurile altor imobile, si mici urme de verdeata.

    RăspundețiȘtergere