21 aprilie 2009

Campanie socială pentru emo


Blugi strâmţi de culoare neagră, breton lung întins pe o parte a feţei, curele cu ţinte cu catarame, tenişi de pânză Converse, o geantă lungă tip poştaş. Cu siguranţă că fiecare dintre noi i-am văzut măcar odată, majoritatea îndepărtându-şi privirea în altă parte. Marginalizaţi de o mare parte din populaţie, emokids primesc o mână de ajutor pentru integrarea lor în societate. “O lamă pentru emo-ul din tine” este un mesaj outdoor ce s-a putut citi la începutul anului prin staţia de metrou Unirii şi a făcut parte dintr-o campanie socială ce a vizat obiectivul sus-menţionat. Să vedem însă ce stă în spatele campaniei din care face parte…

Campanie: Campanie socială pentru comunitatea emo
Client: LAME (Liga pentru Acceptarea Minorităţii Emo)
Agenţie: Punk Studios
Background client: ONG ce militează pentru drepturile unei categorii sociale ostracizate de opinia publică din cauza stilului şi concepţiei de viaţă diferite. Cu fervoare aproape religioasă, alte categorii sociale (punkerii şi metaliştii în special, dar şi puştii populari din licee) i-au hărţuit pe emo încă de la primii germeni ai curentului, iar anumite sinucideri mediatizate intens la vremea lor au erijat opinia publică într-o direcţie generală anti-emo. Mai nou, pentru a evita situaţii de proteste stradale precum au fost cele din Mexic din martie 2008, se încearcă implementarea unui program de introducere a acestora în societate nu prin schimbarea valorilor acestora, ci mai degrabă prin programe de informare a publicului larg asupra crezurilor, nevoilor şi năzuinţelor emo.
Obiectiv strategic: Schimbarea percepţiei publice asupra stilului de viaţă emo
Obiectiv de comunicare: Crearea unei empatii generale cu stilul de viaţă emo
Target: Tineri până în 26-27 de ani bine înrădăcinaţi într-un anumit curent muzical/vestimentar/filosofic ce respinge stilul de viaţă emo (practic oricare altul)
Tone of voice: Puternic, oarecum ofensiv (în ton cu targetul), dar calm şi argumentativ (în ton cu obiectivele)
Reason to believe: Sunt şi ei oameni ca tine.
Mesaj cheie: Şi tu ai putea fi emo, chiar fără să ştii.
Strategie: Cultura emo
Concept creativ: Elemente ale culturii emo la care oricine s-a gândit măcar odată
Detalii execuţionale: Insight-ul este că fiecare din noi şi-a zis măcar odată “băga-mi-aş piciorul în ea de viaţă”, gândind astfel, fără a-şi da seama, în termeni emo. OK… mesajul are de fapt alte conotaţii, dar Punk Studios au reuşit să convingă clientul că de fapt e vorba de altceva.
Medii de comunicare: Outdoor
Media coverage: Zone intens circulate (metrou), dar locuri oarecum ascunse, pentru a sublinia natura underground a curentului şi pentru a atrage privirile exclusiv ale celor din target.
Media timing: Până când cineva o să lipească un apţibild peste mesaj.
Buget: 39,5 RON = 3,3 ron markerul (ceva mai gros) + 2,2 ron cartela de metrou (chiar dacă e chestie de sistem) + 34 ron sticla de vodcă aferentă
Evaluare: Trendul numărului de suiciduri din următoarele luni

Având în vedere puternicele implicaţii ale campaniei în rândul interacţiunii dintre diversele curente, Mai cu Zvâc! a încercat să ia legătura cu un reprezentant al agenţiei Punk Studios pentru a-i lansa provocarea unui interviu. Cum nu am ştiut cum să procedăm, am luat urmele sticlelor goale de alcool din apropierea zonei în care a apărut outdoor-ul. Din păcate, odată găsit, project leader-ul agenţiei sus-amintite ne-a refuzat interviul pe motiv că este „un lucru de sistem”.

Păi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu